Ok, op verzoek, toch even gekeken. Niet te lezen inderdaad. Beetje geukkel met wat remmenreiniger en een staalborstel in een onmogelijke hoek wel. Of nouja, net genoeg. Zie foto. Het is XXX.47...
Ik hoop dat het je helpt
Ik heb 2 verschillende inlaat nokkenassen gezien voor 16V motoren.Ik vraag me trouwens af of er wel degelijk een verschil bestaat tussen beide bloknummers.. Je maakt me niet wijs dat Alfa 2 verschillende blokken gebruikt heeft voor een kat of non-kat te bouwen.
Het enige wat ik tot nu toe al gevonden heb hierover is dat via een 'blokje' (ik vermoed een soort pinstrapping) in de kabelboom aan de ECU werd verteld dat het om een kat-versie ging ja dan nee.. Neem je dit blokje weg (ja, sorry, ik kan er momenteel geen betere naam aan geven), dan ziet de ECU dit niet en wordt ie beschouwd als kat-loos.
Dusss.. 30747 of 30746, iemand een idee of er effectief onderdelen verschillend zijn?
nu weet ik daar niets van, maar kan mogelijk verschil 8V en 16V onderblok zijnIk heb ook ooit iets gehoord over bijgeboorde oliekanaaltjes?
Het mogelijke vershcil in blokken is ook iets wat een beetje door mijn hoofd dwarrelt, maar kan het ook niet onderbouwen. Dit weekend zet ik de blokken eens naast elkaar om te kijken of er van buitenaf een verschil te ontdekken is, maar ik vermoed dat dit niet het geval zal zijn, afgezien van de motorcode.nu weet ik daar niets van, maar kan mogelijk verschil 8V en 16V onderblok zijnIk heb ook ooit iets gehoord over bijgeboorde oliekanaaltjes?
onderblokken 8V en 16V waren anders, het schiet me alleen nu even niet te binnen wat het ook al weer was!
en euh, een 16V op kat ombouwen naar carbs kan je ook +/-180PK halen (ex reescees blok, weet niet of het blok nog leeft maar kan het wel navragen voor je)
en wat een topic, geweldig
Denk dat dat eerder te maken heeft met de magere regelmogelijkheden van de ECU en gasklepsensor (die meer aan/uit werkte dan echt fijn regeling had)..Zou wel kunnen verklaren dat met carburateurs eenvoudig meer vermogen te halen is dan met de geavanceerdere injectie met de 4 40mm gaskleppen.
Klopt de ML 4.1 is beperkt in mogelijkheden en de gasklep schakelaar heeft maar 3 standen (dicht-half-max) .Denk dat dat eerder te maken heeft met de magere regelmogelijkheden van de ECU en gasklepsensor (die meer aan/uit werkte dan echt fijn regeling had)..Zou wel kunnen verklaren dat met carburateurs eenvoudig meer vermogen te halen is dan met de geavanceerdere injectie met de 4 40mm gaskleppen.
Als je ziet dat je met stand alone ECU op zowat hetzelfde vermogen kan uitkomen dan op carbs, dan denk ik dat die 40mm gaskleppen best wel oke zijn