Zo, was een tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest, en dacht "laat ik eens gaan lezen hoe BLIJ men bij het Scarb forum is met de nieuwe Giulia". Immers na jaaaaaren van zeuren dat de FWD Alfa's geen echte Alfa's waren, is er eindelijk naar de achterban geluisterd... Tevens is de voltallige autopers laaiend enthousiast over de Giulia, in alle varianten... Valt me tegen hoe de sfeer er hier bijhangt!
In ieder geval heb ik de Giulia besteld als nieuwe leaseauto. Ik ben dus 1 van die 70% van de mensen die een Giulia afneemt in een leaseregeling. Dat betekent ook dat ik geduldig heb moeten wachten tot mijn huidige leasecontract (bijna) afliep, zoals vele anderen met mij. Zeker in lease-rijdend Nederland komen de echte volumes pas wat later op gang, want je kunt niet stante pede van de ene leaseauto naar de ander. Als dat wel had gekund had ik de Giulia natuurlijk al veel eerder besteld.
Anyhow, mijn Giulia wordt een 180pk automaat, Business Super Veloce-pack. Rosso Alfa, met Tabbaco lederen veloce interieur, met 18" Veloce wielen. Ik kan niet wachten, wat dan weer de reden is dat ik dit hele topic uit puur ongeduld heb doorgeploeterd
.
Overigens heb ik een gezin met 3 kinderen (5,3,0). Een sportswagon was handig geweest.... Kinderzitjes zijn echter een must.
Interessant gegeven is dat de Giulia breder is dan vrijwel alle andere auto's in het D-segment, en zelfs breder dan vele E-segment auto's zoals de 5-serie. Die breedte heb ik nodig voor kinderzitjes, en de achterbank van de Giulia is (zeker voor een dynamische D-segment sedan, vergelijk met 3-er, A4, XF, etc) erg breed te noemen. Iets wat je nergens terugleest in autoblaadjes of terugziet op youtube.
Mijn geduld wordt nog tot begin November op de proef gesteld...