Even om te onthouden, op benzine loopt die nu goed.
Poos geleden gereviseerde verdamper erin en stappenmotor voor verdamper. Het resultaat was stukken beter. Alleen zuinig reed die nog niet. Nu is mij pas geleerd hoe je zo'n gas systeem G2. Kunt laten inlezen. Bij stationair ging dit goed, bij constant 3000 toeren gaf die een fout aan. Hij kon het gas dus niet zo regelen dat die bij 3000 toeren lambda 1 draait.
Mogelijkheden die naar mijn weten dit veroorzaken zijn: verdamper, stappenmotor en lambdasonde. Stappenmotor werkt en beweegd netjes op en neer. Verdamper is een gereviseerde en ga ervanuit dat die goed is (heb ondertussen mijn twijfels). Dus bleef de lambdasonde over.
werkzaamheden:
-Ik heb op de draad van de lambdasonde spanning gemeten. Hij gaf geen wisselend signaal, maar steeds iets meer dan 1V. Dus dat ding functioneerde niet meer goed. Nieuwe aangesloten. Op benzine is nu een wisselend signaal te zien tussen ongeveer 0,2 en 0,8V. Goed dus.
-Na dit alles een stukje gereden om alles weer warm te hebben om het gas te kunnen laten inregelen. Na een stukje rijden liep die goed op gas. Ik tevreden en reed nog even verder. De auto was nog niet echt goed warm. Alleen hoe warmer die werd hoe slechter hij weer stationair ging lopen. En nu loopt die dus helemaal niet meer stationair. (ook niet wanneer die koud is by the way)
-Daarna gekeken of die ergens valse lucht aan zoog. Alleen ik heb niks kunnen ontdekken.
-luchtfilter erin of eruit maakte ook geen verschil.
-bougies is kleine mogelijkheid, zijn 15000 km geleden ongeveer vervangen. Ik weet dat de ontsteking bij gas nauw komt. Alleen ik zie nog niet in waarom die dan vanaf 2500 toeren stil gaat vallen en het daarboven goed doet.
Nu hadden we nog een regelschroef in de gasslang richting inlaat zitten. Deze zit eruit zodat het systeem alles zelf kan regelen. Ik heb namelijk het idee dat die nu nog steeds te rijk rijdt. Het was namelijk met de nieuwe sonde zo hoe warmer die werd hoe slechter die ging lopen stationair.
Nu heb ik gewoon wat aan die schroef gedraaid, alleen dat maakt niks uit. Als er constant 3000 toeren wordt gereden en ik draai die schroef erin dan zakt het toerental niet.

Dit vind ik wat vreemd en zou dus veeeeeels te rijk staan. Nu heb ik nog geprobeerd om met het lopen op gas om het lambda singnaal te meten en dan leek die ook aan te geven dat de motor rijk loopt.
Het punt is ook zo dat ik er niet voor kan zorgen dat het gas zich inregelt omdat de motor dan wel stationair moet kunnen draaien. En dat doet die dus niet.
Wie ow wie kan me helpen. Zie ik soms iets over het hoofd????? Wat ik wordt er een beetje moe van. Ik verdenk steeds meer de verdamper, toen we hem pas hadden wilde die bij een lage temperatuur ook slecht lopen bij koude motor. Later was dit weg, het werd ook zomer, maar echt koud is het nu ook niet. Bovendien doet die het nu ook niet goed bij warme motor. Of kan het zo zijn dat het systeem wat van streek is zodat die stationair niet loopt, alleen inregelen gaat dus ook niet lukken.
Ik heb geprobeerd het stapje voor stapje te zoeken naar de fout, alleen nu loop ik vast

Het is nogal een verhaal geworden, maar wilde alles er neer zetten wat er gedaan is, om zo duidelijk antwoord te kunnen vinden.
Rens