Beste mede Alfisten, ik zit met een raadsel.
Ik heb zo'n 4 weken geleden een 156 GTA Berlina op de kop getikt en heb er sindsdien met volle teugen van genoten, althans, de 2 weken dat hij het deed zoals beoogd. Echter zit ik naast wat kleine reparaties nog steeds met een (mogelijk) probleem, hij komt tijdens het rijden met gematigde temperaturen haast nooit op de 90 graden (rond de 70-75 graden). Als je stilstaat dan schiet hij wel prima door naar de 90, als het stadsverkeer is ook en als je langer stilstaat of rustig rijdt op een wat warmere dag (lees 20 graden). Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn, mocht deze er zijn?
De riem en pomp (spanners en de hele rattenplan) zijn eind vorig jaar vervangen. Ik heb er een nieuwe temperatuur sensor in geschroefd om te kijken of de fout wellicht daar zat maar ook die werkte al, en nu (de nieuwe sensor) nog steeds prima. Ook heb ik de thermostaat laten vervangen om te kijken of de fout hier zat (al leek mij dat ook al sterk) maar ook dat heeft het probleem niet opgelost. Gelukkig viel dit allemaal onder de garantie en loopt deze nog even door in het geval dat er nog wat lijken uit de kast komen.
Kortom, auto blijft soms tussen de 70-75 en de 90 graden hangen ondanks dat alles zo goed als nieuw is, is dit een probleem? (en wat zou dat kunnen zijn) Alle hulp wordt ten zeerste gewaardeerd!