ma aug 03, 2020 20:24
Startmotor is inmiddels vervangen. Maar starten doet ie nog steeds niet:
Na 3 maanden stilstand weer op willen starten, dus de accu eruit gehaald (was al losgekoppeld, had gehoopt dat ie wat korter stil zou staan) en aan de druppellader weer volgeladen. Althans meting geeft aan 12,6V.
Accu een dagje laten staan en dan geeft de multimeter 12,5V aan. Dus de accu er weer in geplaatst en willen starten, maar helaas. Grotere startaccu eraan gekoppeld met startkabels, weer niks. Klap op de startmotor en gaan met die banaan!
Maar diezelfde avond weer niks bij een startpoging. Op aanraden van m'n schoonvader (automonteur) de startmotor eruit gehaald en na laten kijken, was niet helemaal fris meer dus vervangen, kost ook de wereld niet. Maar nog niet starten. Accu weer aan de lader, geeft na een tijde aan dat ie vol is, weer 12,6V. Maar zodra ik de accu aangesloten heb en de spanning weer meet is ie 10V. Daar kan je weinig mee.
Met de - pool van de accu los gemeten om een lekstroom op te sporen, maar er is zo goed als geen lekstroom, dus dat kan het niet zijn.
Wat dan wel? Accu te diep ontladen en overleden? Ergens een sluiting? Of...?
heb: Giulia 2ltr 69, 33 QV 1e serie 86, voor dagelijks een VW ID.3
had: Alfa 145ie, Spider '91