dan zit er in ieder geval het verkeerde luchtfilter op , en het verkeerde klepdeksel, of ik snap het ECHT niet meer. Het is wel de motor zonder boutjes op het klepdeksel, dus dat klopt, en de bekrachtiger, dat kan ook op een late TI. (niet op een vroege). Maar deze hoort volgens mij het luchtfilter aan de andere kant te hebben en een klepdeksel met 'deuk' .
Klepdeksel is OK! Ti's hebben één enkel carb met erbovenop de luchtfilter en de luchtaanzuiging aan de passagierskant (LHD). Enkel de Super's hadden een klepdeksel met deuk (en twee dubbele carbs) tot aan november '68 (vermoed ik). Vanaf die datum de trommel zoals op bovenstaande foto.
Ik denk dat de geachte Berlinista zich verwart met de Giulia's van de 101-serie (;)) : enkele carb met erbovenop de luchtfilter maar met (gesplitte) aanzuigbuis over de motor heen. Echter zonder deuk in het kleppendeksel (althans bij de Giulia Spider).
Rembekrachtiger is OK! Volgens de RDW-site is deze DR-10-04 de eerste keer ingeschreven in juli 1965, dus dit is er eentje met schijfremmen (vanaf mei 1964) en die hadden een rembekrachtiger.
Sterker nog, die dubbele carburateurs horen ook niet en dat stuur is ook helemaal fout!!
BTW,Elvira Ruocca vertelde dat de carburateurs en het stuur origineel geleverd zouden kunnen zijn omdat het een hele late ti is, met mogelijk Super kenmerken, maar ja, dat weten andere mensen vast veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter.
Dubbele carbs en dat stuur zijn idd niet correct ... Wat 'Bella Donna' Elvira Ruocca ook mag beweren. Alfa Storico kan enkel vertellen wat de carrosseriekleur is, de kleur van het interieur is en op welke datum de Alfa gebouwd werd. In het beste geval of er een stalen schuifdak inzat, maar nooit zulke details over welke carbs en welk stuur ...
De Giulia Ti in 1600 uitvoering werd gebouwd tot ergens midden 1967, dus deze hier is zeker geen 'late' Ti.
Nu we toch bezig zijn met het aardig beter te weten ( ) een klein detail toevoegen : achterbumper is van een post jan '66 Giulia. Bij de hele vroege Giulia's staan de bumperrosetten in lijn met de reflectoren van de achterlichten. Pas vanaf jan. '66 stonden ze zo'n 5 cm meer naar buiten zoals op de foto hierboven...
Edit : Voorbumper zelfde verhaal : post jan '66 bumper. De originele is een stukje dunner geprofileerd, heeft 'uitsparingen' voor de stand- en knipperlichten en zit zo'n 2 cm hoger tot tegen de standlichten. Onderzijde bumperrosetten dienen stukje lager dan de onderkant van de bumper te komen.
Edit : Volgens de RDW site is de handelsbenaming van deze Giulia "Ti Super" ... nice!
Ze rijdt heerlijk, heeft diverse concoursen gedaan en ik geniet ervan!
Et Voila! Iedereen content!;)