Ja, da's zwaar balen Martijn. Inderdaad toch de pakking even checken of die goed afdicht.
Zet em op, en je weet het....al het goeie komt langzaam....
Groet,
Erwin
Zit er geen koelwateraansluiting op je inlaatspruitstuk dan? Ik heb niet gekeken bij de 8V die bij mij in de werkplaats klaar staat voor een projectje, maar ik weet toch bijna zeker dat er een pijp op het inlaatspruitstuk zit die aan de thermostaat vast zit rechts. Links zit vast ook zoiets.Mijn broer was vandaag in de mogelijkheid om samen met een kameraad van hem een compressie meting te doen:
Cilinder 1 : 5Bar
Cilinder 2 : 5Bar
Cilinder 3 : niet mogelijk ivm waterslag
Cilinder 4 : 7Bar
Ik snap er langzamerhand niks meer van...
Motor is natuurlijk koud en heeft nog niet kunnen lopen met de nieuwe kop en koppakking.
Iemand nog een idee of suggestie wat er aan de hand kan zijn? Ander begin ik zaterdag maar weer met demonteren......
Ik ga zaterdag kijken of ik wat kan vinden. Cilinderkoppen zijn geflowt en bewerkt dus misschien is er daardoor wat misgegaan.Zit er geen koelwateraansluiting op je inlaatspruitstuk dan? Ik heb niet gekeken bij de 8V die bij mij in de werkplaats klaar staat voor een projectje, maar ik weet toch bijna zeker dat er een pijp op het inlaatspruitstuk zit die aan de thermostaat vast zit rechts. Links zit vast ook zoiets.Mijn broer was vandaag in de mogelijkheid om samen met een kameraad van hem een compressie meting te doen:
Cilinder 1 : 5Bar
Cilinder 2 : 5Bar
Cilinder 3 : niet mogelijk ivm waterslag
Cilinder 4 : 7Bar
Ik snap er langzamerhand niks meer van...
Motor is natuurlijk koud en heeft nog niet kunnen lopen met de nieuwe kop en koppakking.
Iemand nog een idee of suggestie wat er aan de hand kan zijn? Ander begin ik zaterdag maar weer met demonteren......
Ja die aansluiting zit er aan beide kanten, loopt van beide kanten naar de thermostaat.
Zit er geen koelwateraansluiting op je inlaatspruitstuk dan? Ik heb niet gekeken bij de 8V die bij mij in de werkplaats klaar staat voor een projectje, maar ik weet toch bijna zeker dat er een pijp op het inlaatspruitstuk zit die aan de thermostaat vast zit rechts. Links zit vast ook zoiets.
Lijkt mij eigenlijk de enige manier om een cilinder zo snel vol te laten lopen...Als het zo snel volloopt zou ik haast zeggen dat je ergens een paar slangen verkeerd om hebt zitten. Slang voor de rembekrachtiger en een kachelslang omgdraaid oid?
als het spruitstuk niet goed aansluit op de kop, lekt volgens mij de boel ook heel snel vol vanuit het inlaatkanaal?Ja die aansluiting zit er aan beide kanten, loopt van beide kanten naar de thermostaat.
Zit er geen koelwateraansluiting op je inlaatspruitstuk dan? Ik heb niet gekeken bij de 8V die bij mij in de werkplaats klaar staat voor een projectje, maar ik weet toch bijna zeker dat er een pijp op het inlaatspruitstuk zit die aan de thermostaat vast zit rechts. Links zit vast ook zoiets.
Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat er een koelwaterslang aan de aansluiting zit die normaal gesproken het vacuüm creëerd voor de rembekrachtiger.